Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

اهمیت میوه و سبزی در سلامت روان

۱۹ بهمن ۱۳۹۷
8 بار
بدون نظر


اهمیت مصرف میوه و سبزی برای سلامت جسمی مشخص شده، ‌اما اکنون پژوهشی جدید نشان داده است که مصرف سبزی و میوه‌ی بیشتر می‌تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.

پژوهشگران به بررسی داده‌های بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم انگلستان پرداخته و دریافته‌اند که تغییر در میزان مصرف سبزی و میوه با تغییر در سلامت روان ارتباط دارد. از آنجا که پژوهشگران می‌توانستند این افراد را در طی زمان بررسی کنند، همین موضوع یکی از ویژگی‌های اصلی این پژوهش به‌شمار می‌آید. در پژوهش مذکور همچنین دیگر عوامل تأثیرگذار بر سلامت روان نظیر سن، تحصیلات، درآمد، وضعیت تأهل، اشتغال، سبک زندگی و سلامتی، میزان مصرف موادغذایی مثل نان و محصولات لبنی بررسی شد که به رابطه‌ی مثبت بین مقدار مصرف سبزی و میوه و وضعیت سلامت روان افراد اشاره داشت.

مقاله‌ی مرتبط

درضمن این یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی میوه و سبزی به‌اندازه‌ی یک سهم بیشتر می‌تواند تأثیری معادل ۸ روز پیاده‌روی بیشتر در ماه (هربار حداقل ۱۰ دقیقه) روی سلامت روان داشته باشد. دکتر نیل اوشن از دانشگاه لیدز می‌گوید:

مزایای مصرف میوه و سبزی بر سلامت جسمانی اثبات شده است و اخیراً پژوهش‌های جدید به مزایای احتمالی آن بر سلامت روان انسان‌ها اشاره کرده‌اند. با استفاده از نمونه‌ی بسیار بزرگ‌تر در انگلستان به‌دنبال اثبات این موضوع هستیم. بااینکه باید پژوهش‌های بیشتری برای اثبات علت و معلول انجام شود،‌ اما نتایج به‌وضوح نشان می‌دهند افرادی که مصرف بیشتر میوه و سبزی را گزارش کردند، در مقایسه با کسانی که مقدار کمتری خورده بودند، سطح بالاتری از سلامت روان و رضایت از زندگی داشتند. 

اهمیت میوه و سبزی در سلامت روان

دکتر هولی می‌گوید:

به‌نظر می‌رسد که شواهد زیادی مبنی بر مزایای روانشناسانه‌ی مصرف میوه و سبزی وجود دارد؛ هرچند که طبق داده‌ها، اکثر مردم انگلستان کمتر از پنج وعده در روز میوه و سبزی مصرف می‌کنند.

دکتر انسور نیز در این خصوص می‌گوید:

ترغیب مردم به داشتن عادت‌های غذایی بهتر نه‌تنها برای سلامت فیزیکی در بلندمدت مفید است، بلکه می‌تواند منجر به بهبود وضعیت روانی افراد در مدت‌زمان کوتاه‌تر شود. این پژوهش بخشی از یک پروژه‌ی بزرگ‌تر بین دانشگاهی به‌نام «IKnowFood» است که به بررسی رفتار مصرف‌کننده و سلامتی می‌پردازد و درعین‌حال بررسی می‌کند که کشاورزان انگلستان و‌ کسب‌و‌کارهای زنجیره‌ی تأمین غذایی سراسر دنیا چطور می‌توانند در مواجهه با ناپایداری‌های مضاعف بازار، ‌قوانین و مقررات و محیط‌زیست، انعطاف بیشتری داشته باشند.


لینک کوتاه مطلب

http://sarpolnews.ir/?p=2734

برچسب ها

مطالب مشابه